Het nadeel volgens sommigen is dat de lightweight wielen meestal tubes zijn. Daarnaast zijn ze redelijk gevoelig voor beschadigingen op het carbon. De banden niet alleen racefietswielen zijn belangrijk, het is ook verstandig om een goede band te kiezen. Het maakt niet alleen verschil qua gewicht, ook je rolweerstand en lekbestendigheid worden beïnvloed. Banden wegen zon 185 gram en een aantal iets meer. 185 gram is mijn persoonlijke referentie omdat dat het gewicht van mijn lievelingsband (Continental Grand Prix 4000s2).

Daarnaast heb ik hoge carbonwielen voor ons vlakke land, deze zijn mooier en bollen super als we hard kop over kop rijden. Gewicht hoewel ik persoonlijk dus niet voor een tube kies is eetbox het qua gewicht voor mij het mooiste wiel. Als vergelijkingsmateriaal neem ik daarom ook altijd een set tubewielen mee. Lichtgewicht carbonwielen met tubes zijn verkrijgbaar in een hoge versie (compleet 1750 gram) en in Ventoux lage versie (compleet 1500 gram). Lage wielen Lage wielen zijn vaak het goedkoopst en erg licht. Hierdoor zijn het perfecte, betaalbare klimwielen. Je kunt kiezen voor carbon lage wielen maar de meeste zijn van aluminium. Daarnaast kun je kiezen voor een carbon remrand of een aluminium remrand. Beste lage carbonwielen Dura Ace W9000 Compleet 1900 gram link » FFwd, laag maar wel volledig carbon Compleet 1920 gram link » Hoge carbon wielen Hoge carbonwielen zijn vaak duur en niet echt superlicht, meestal zijn het wel de mooiste. Goed voor vlakke ritten en liever niet bij heel veel wind. Dit is mijn top 3 hoge carbon wielen: Beste hoge carbonwielen zipp 404, met golfbal structuur Compleet 2200 gram link » FFwd, mooi en minder bekend Compleet 1940 gram link » Lightweight Ter vergelijking: de ferrari onder de racefietswielen Lightweight wielset is compleet is 1750.

in je leven laten we gewoon even kijken welke wielen we grofweg onderscheiden met voorbeelden ervan. Hoge of lage wielen ik heb lage wielen waarmee ik klim. Tenzij je bereid bent 1500 euro uit te geven zijn deze vaak lichter dan hoge carbonwielen.

Voorheen had ik fietsen lang de mavic Ksyrium es lage alu wielen. Deze waren 2000 gram en reden super. Ze waren stevig, licht, erg stabiel rechtuit en rolden goed door snelle bochten. Beste, dT Swiss met carbon zoals bijvoorbeeld de rc 55 Spline. Compleet 1630 gram link mavic Pro Exalith super, verkrijgbaar in compleet zwart en lichtrollend. Compleet 2020 gram, ook de cosmic-serie is gaaf link wielen racefiets kiezen Welke wielen moet je voor je racefiets kiezen? Je kunt kiezen voor hoge carbonwielen of lage aluminiumwielen, deze keuze is voornamelijk afhankelijk van je wens en je budget. Over het algemeen kun je zeggen dat ze allebei voor- en nadelen hebben, zelf heb ik dan ook beide sets gekocht. Het is een flinke investering, maar het heeft ook veel voordelen. Zo kun je namelijk per dag de wielen kiezen die voor die dag en rit het meest geschikt zijn. Als ik door de polder ga rijden kies ik voor een hoge wielset, deze heeft een betere luchtgeleiding.

wielset racefiets test
Koga awards nationale international awards

Fietsenwinkel Alkmaar - theo schilder Alkmaar


Goede spaken (maar dat is meestal geen probleem). Carbon remrand, tegenwoordig bestaan er bijna volledig carbon wielen inclusief draadbanden (wielen met een binnenband ) met een carbon remrand. Een goede wielset maakt het fietsen een stuk gemakkelijker en leuker. Natuurlijk is het mooi meegenomen als je al je fietsmaten net afvallen voor kan blijven in de sprint. Drie voorbeelden van wielen van grotendeels carbon. Mavic gezond Pro Exalith, compleet 1365 gram link zeer mooie, fijne wielen maar wel bijna.000 euro. Zipp Carbon Clincher, compleet 1640 gram link mavic Cosmic carbon, compleet 2020 gram: erg mooi maar ook niet goedkoop, afhankelijk van de uitvoering (de Pro carbon Exalith zijn fraai en licht) link ». Test, maar goed: terug naar de werkelijkheid van budget.

Carbon Online mountainbike magazine


Racefietswielen waar je echt harder van gaat rijden zijn natuurlijk het allermooist. Fijner en mooier fietsen, het verschil tussen een oude en een nieuwe, zoevende wielset is erg groot. De lagers rollen lichter waardoor je een stuk lekkerder kunt fietsen. Bekijk de mooiste racewiel aanbieding, racefietswielen, ik ben op zoek gegaan naar de beste racefietswielen. Een goed racefietswiel moet bij voorkeur licht, stevig, en mooi zijn. Ondanks het feit dat tubewielen aan deze voorwaarden kunnen voldoen sla ik ze over, die vind ik nogal een gedoe bij het lek rijden. Een goede racewielset moet minimaal aan de volgende 3 eigenschappen voldoen: goede velg (let op: tubeless ready of niet). Goede naven (super is dt, tune).

wielset racefiets test
Test, online mountainbike magazine

I haven't done any cross races this year, but I'd have no concerns about their ability to cope with the knocks and bumps, and being able to run low tyre pressure without risk of a pinch flat is usually a big advantage. The market for all-road wheels is growing fast and there's more choice than ever. While the R32s are neither the lightest, the deepest nor the cheapest, they're great-quality wheels at a reasonable price. They tick a lot of boxes, and the inclusion of adaptors to suit different axle standards is a nice piece of future-proofing even if you're running standard QRs now. My experience of fitting tubeless tyres to them was serenity itself. To ride, they reminded me a bit of the brilliant American Classic Argent Disc wheels that I was so impressed with on last year's bike of the year, albeit carrying a bit of extra weight.

Verdict, good tubeless-ready all-road wheelset built from quality parts at a fair price, with added future-proofing test report, tell us what the wheel is for, blijdorp and who it's aimed. What do the manufacturers say about it? How does that compare to your own feelings about it? Dt swiss says: "Perfect disc brake control allows even faster descents. With its stiff semi-aero rim and the extremely stable new aero spokes, the r 32 spline db is the perfect wheel for this purpose.

Bram van boekholt Online mountainbike magazine


In the longer term, i wonder if threadlock and aluminium nipples are happy bedfellows i imagine the former could increase the chances of the latter rounding off when truing but during the test period the wheels remained admirably true, so i had no need. check out our guide to road bike wheels here. Dt swiss claims a weight of 1720g per set; we weighed ours at 1735g excluding skewers. It's a reasonable weight given that they're tough enough for some off-roading, but there are lighter options at this price or even a bit less. I fitted the R32s to my On-One bish Bash Bosh all-road commuter bike and they are a good match for how and where i ride. Thanks in part to the thru-axles, no doubt, lateral stiffness is good, giving a confidence that the bike will go where you point.

The bearings spin very freely and it's also worth noting that the freehub is particularly low drag dt swiss knows a thing or two about making good hubs. Removing the cassette after a few hundred miles showed only the tiniest amount of biting into the (aluminium) freehub. Now that the countryside is drying out after winter, my commute ventures further off the tarmac, and I found the R32s to be willing accomplices in this. They shrugged off forays onto bumpy canal paths and more technical rocky sections of bridleway. In these conditions, having confidence in the strength of your wheels is a must, enabling you to push harder downhill and keep momentum uphill. Needless to say, good tyres are just as important we'll have a review up on the g-ones in the near future, but here's a sneak preview: they're good. check out our buyer's guide to tubeless road wheels here check out our buyer's guide to tubeless tyres here. What about cyclo-cross racing? The semi-deep rims and tubeless compatibility would make a good case for these, although you might favour something a bit lighter, depending on budget and terrain.

Top track bike websites

The adaptors are nicely turned from aluminium and secured in the hub by means of an o-ring. There is flexibility in terms of brake rotors too. The excellent Centerlock system is standard, with the rotors locked in place using a shimano external-bb wrench. If you want to fit six-bolt rotors then that's no problem, as there are adaptors included for that too. The rim is welded aluminium with a smart matt black finish, which contrasts nicely with the very shiny silver hubs. Straight-pull bladed dt swiss aero witte spokes are used, 24 front and rear, with a two-cross lacing pattern. Straight-pull spokes are considered stronger than J-bend ones as the bend is a weak point. The aero spokes used here are double-butted and thread into aluminium nipples fitted with Pro lock compound (a patented threadlock liquid that is wince injected into the nipple) designed to prevent them loosening.

wielset racefiets test
Easton vista sl aero

Cube sl road pro

buy the front wheel online here buy the rear wheel online here. Using wider tyres probably helps, but dt swiss appears to have done a bang-up job of yang getting the rim shape just right. My first impression, when unboxing these wheels, was that the sidewalls of the rim were particularly thin. I've heard wheel manufacturers explaining that making the bead hook section as thin as possible helps improve the aerodynamics of the wheel, though I suspect that this is rather less significant when running 40mm tyres. As a disc brake wheelset, there's no material needed for braking, obviously, but it's still startling that these can apparently cope with 130psi in a 23mm tyre. Maximum pressure reduces as tyre width rises, so with my 40mm tyres the maximum is 80psi. In practice i generally ran them at between 35 and 60psi depending on what kind of terrain I was riding. Tubeless and disc-brake compatibility means two on-trend boxes ticked, and further future-proofing is assured with thru-axle compatibility. Dt swiss has helpfully included push-fit adaptors to suit 15mm and 12mm thru-axles, as well as a conventional quick-release.


The rim is designed to be suitable for tubeless tyres and voor is supplied with tape installed, but can also be used with an inner tube. You also get a spare roll of tape and the tubeless valves in the box, so you just need to bung in some air and some sealant and you're ready. find your nearest dealer here. My previous experience with road tubeless was a bit of a faff, so to begin with I stuck on some 25mm tyres with tubes. Installation and subsequent removal was pretty straightforward sometimes with tubeless rims things can be rather tight. Later, with the help of fellow tester Iwein's compressor, i took the plunge and fitted some 40mm tubeless Schwalbe g-one tyres. It was startlingly straightforward the easiest road tubeless setup that either of us had experienced. Repeating the process with just a track pump, it was a similar story. Since then they've held pressure admirably too.

Shimano wh-r501 28 /700 C road wheel set everything

Verdict: good tubeless-ready all-road wheelset built from quality parts at a fair price, with added future-proofing. Dt swiss R32 Spline db 8 10 jez ash, dT Swiss has been on a roll lately (sorry turning out some excellent wheelsets across the price range. We were impressed with both the. RR21 Dicut road wheels and the, r24 Spline db when we tested them recently. The R32 Spline db is the big brother of the R24, gaining both a deeper rim and a lower overall weight, with the expected trade-off being a higher price. It's designed as an all-rounder, combining toughness and a reasonable weight, and can be used with a raft of different axle options. The R32 Spline follows the trend for an increase in rim width, measuring 18mm internally and 22mm externally. As befits a disc brake-specific wheelset, there is no brake track. Dt swiss's voeding documentation suggests that it's suitable for tyres between 23mm and 60mm wide.

Wielset racefiets test
Rated 4/5 based on 825 reviews